خانواده برتر خانواده برتر .

خانواده برتر

اصول خانه داري

اصول خانه داري

اصول خانه داري

نرم شدن دست‌ها در حين شستن ظروف
وقتي از مايع ظرفشويي استفاده مي‌كنيد دست‌هاي شما خشك و زبر مي‌شود براي حل اين مشكل، مقداري جوش شيرين به مايع ظرفشويي اضافه كنيد تا پس از شستن پوست، دستان شما آسيب نبينند.

دور كننده مورچه‌ها
از وجود بي‌شمار مورچه در خانه رنج مي‌بريد؟ به در و ديوار، كابينت و همه جاي خانه، مورچه آويزان است؟ شب‌ها از دست آنها آرامش نداريد؟ نگران نباشيد! كافي است مقدار مساوي سركه و آب را با هم مخلوط كنيد و كابينت‌ها، كف و هر جايي را كه امكان دارد، با اين محلول بشوييد تا مورچه‌ها از منزل شما دور شوند. براي اين منظور، قرار دادن زغال خشك يا تكّه‌اي ليموترش در محل زندگي آنها نيز موثر است.

نرم نگه دارنده ي پتو
نرم و پرزدار نگه داشتن پتوهاي پشمي و كتاني پس از شست و شو هميشه براي خانم‌ها دغدغه آفرين است؛ مشكل با اضافه كردن دو فنجان سركه سفيد به آب مورد استفاده براي شست و شو تا حدّ زيادي بر طرف مي‌شود. البته به ياد داشته باشيد هرگز مادّه شوينده بخاردار و سركه را با هم به آب نيفزاييد؛ زيرا گازي خطرناك از آن متصاعد خواهد شد.

ساخت برف پاك كن با سيب‌زميني
اگر در يك روز باراني، برف پاك كن ماشين از كار بيفتد، چه كار خواهيد كرد؟ يك سيب‌‌زميني جوانه زده و بي‌مصرف را از وسط نصف كنيد و آن را روي شيشه جلوي اتومبيل بماليد، بدين ترتيب، قطرات باران روي شيشه خواهد لغزيد و مانع ديد شما نخواهد شد. اما توصيه مي‌كنيم كه در اسرع وقت، ماشين را به يك تعميرگاه برسانيد.

جابه‌جايي مبلمان
براي تغيير دكوراسيون اتاق پذيرايي، مبلمان را هل ندهيد و نكشيد، آنها را بلند كرده و حمل كنيد. كشيدن مبلمان روي زمين، حتي به طول چند سانتي‌متر، آسيب فراواني به آنها وارد مي‌كند. همچنين براي بلند كردن صندلي بايد به جاي دسته، ميله زير نشيمن را گرفت؛ زيرا دسته‌ها اغلب تعمير شده‌اند.

روي ميز را بايد جدا حمل كرد. آن را از دو طرف و قائم بر وضعيت گرفته و بلند كنيد. بدين ترتيب حمل آنها آسان‌تر مي‌شود و احتمال شكستن ترك‌ها كاهش مي‌يابد. براي جلوگيري از بازشدن در كشوها و قفسه‌ها، هنگام حمل و نقل، بايد آنها را قفل كرد يا با طنابي محكم بست.

از بين بردن بوي داخل ماشين
چرا با وجود اينكه پنجره‌هاي ماشين را باز مي‌گذاريد، باز هم وقتي سوار ماشين مي‌شويد بوي نامطبوعي به مشام مي‌رسد؟ بو در پارچه و صندلي‌هاي ماشين نفوذ مي‌كند و ماندگار مي‌شود. براي حل اين مشكل مقداري جوش شيرين روي صندلي‌هاي ماشين بپاشيد و بعد از ۱۵دقيقه با جاروبرقي صندلي‌‌ها را تميز كنيد. از خاصيت بوگيري جوش شيرين استفاده كنيد. يا يك ظرف را با سركه يا آمونياك پر كنيد و يك شب تا صبح، داخل ماشين بگذاريد و پنجره‌ها را باز بگذاريد تا بو جذب سركه و يا آمونياك شود.

استفاده ي درست از آب‌ميوه‌گيري
اگر ميوه هسته دارد، ابتدا هسته‌‌ها را از ميوه خارج كنيد؛ در غير اين صورت هسته‌ها مانع چرخش موتور يا تيغه‌هاي دستگاه مي‌شوند.
در محفظه ي بالا بيش از اندازه ميوه نريزيد و مراقب باشيد تا بيش از حد تفاله در آن جمع نشود، چون به موتور فشار مي‌آورد و آن را مي‌سوزاند.
در آب‌ميوه‌گيري‌هايي كه صافي فلزي دارند، اگر فشار تفاله‌ها يا مقدار ميوه ي ريخته شده زياد باشد، صافي از حالت تعادل خارج مي‌شود و در نتيجه وقتي دستگاه را روشن مي‌كنيم، آب‌ميوه‌گيري به حركت در مي‌آيد، براي جلوگيري از حركت دستگاه بايد تفاله‌ها را تخليه كرد و يا از مقدار ميوه‌ها كاست.
هرگز موتور را درون آب فرو نبريد.
قسمت‌هاي متحرك بالاي آب‌ميوه‌گيري مثل درپوش و تيغه را پيش از روشن كردن دستگاه كاملاً در جاي خود محكم كنيد
پيش از خاموش كردن و ايستادن كامل موتور، هرگز در پوش آن را باز نكنيد.
دستگاه را از دسترس كودكان دور نگه داريد.

علت داغ شدن آب‌ميوه‌گيري
اگر آب‌ميوه‌گيري شما پس از روشن كردن خيلي سريع داغ شد، اين يك هشدار است كه مي‌تواند سه علت داشته باشد، محور موتور در پوش‌ها لقي دارد و يا اينكه موتور نيم سوز شده است. حتماً از يك تعمير كار كمك بخواهيد.

خرابي صافي آب‌ميوه‌گيري
اگر آب‌ميوه شما همراه با تفاله باشد نشانه ي آن‌ است كه صافي آب‌ميوه‌گيري خراب شده و بايد تعويض شود.

علت حركت آب‌ميوه‌گيري
اگر در حين استفاده از آب‌ميوه‌گيري، حركت مي‌كرد، بدين معناست كه صافي تعادل ندارد و يا محفظه آن پر شده است.

صداي زياد آب‌ميوه‌گيري
صداي زياد آب‌ميوه‌گيري يا از متعادل نبودن صافي است كه بايد بازديد و يا تعويض شود و يا موتور خراب شده كه بايد از تعمير كار كمك بگيريد.


برچسب: آموزش اصول خانه داري، خانه داري و تزئينات، خانه داري و خلاقيت، نكات خانه داري جديد، نكات ريز اصول خانه داري، ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲ آبان ۱۳۹۶ساعت: ۰۹:۱۸:۰۷ توسط:afsaneh موضوع: