خانواده برتر خانواده برتر .

خانواده برتر

نكات طلايي در آشپزي و خانه داري

نكات آشپزي

نكات طلايي در آشپزي

اگر عسل شما شكرك زده مي توانيد عسل را در ظرفي كه در آن محكم بسته مي شود بريزيد، به صورتي كه آب داخل آن نشود حالا ظرف بزرگتر ديگري برداريد و داخل آن آب بريزيد و ظرف عسل…

اگر عسل شما شكرك زده

مي توانيد عسل را در ظرفي كه در آن محكم بسته مي شود بريزيد، به صورتي كه آب داخل آن نشود حالا ظرف بزرگتر ديگري برداريد و داخل آن آب بريزيد و ظرف عسل را ايستاده درون ظرف بعدي بگذاريد. براي اين كه ظرف عسل وارونه نشود يا تكان نخورد، يك جسم سنگين روي آن بگذاريد تا ثابت بماند. حالا اجاق گاز را روشن كنيد تا آب جوش بيايد. با بخار آب، عسل به حالت اوليه برمي گردد و ديگر شكرك نمي زند.

جلوگيري از وارفتن كوفته تبريزي

براي اينكه كوفته هاي شما در آب از هم نپاشد ، قدري آرد و تخم مرغ به مواد آن بيافزائيد ۲_ مي توانيد مقداري عدس خام را چرخ كرده و در موادتان از آن استفاده كنيد ۳_ پس از گلوله كردن كوفته ها و قرار دادن در قابلمه،حرارت آتش را زياد كنيد تا بجوشد و سپس كم كنيد تا با آرامش بپزد.

اگر فلفل غذاي شما زياد شد

اگر فلفل بيش از اندازه به غذايتان زده ايد و خيلي تند شده است ، (با توجه به طعم اصلي غذا) چند دقيقه قبل از آن كه غذا را از روي حرارت برداريد ، آب يك عدد ليمو ترش تازه را در آن بريزيد و خوب هم بزنيد. به طرز قابل ملاحظه اي تندي غذا از بين خواهد رفت.

اگر حبوبات بي نمك شده

اگرحبوبات شما بي نمك شد هرگز نمك خشك روي آن نريزيد ؛ بلكه مقدار نمك مورد نياز را در آبجوش حل كنيد، سپس داخل حبوبات پخته بريزيد تا نمك به همه جاي حبوبات برسد.

براي پخت بهتر ماكاروني

۱-چند قاشق غذا خوري روغن داخل ماكاروني در حال جوشيدن بريزيد.

۲- چند قاشق آبليمو داخل ظرف ماكاروني در حال جوشيدن بريزيد.

۳- مقداري نمك به آب در حال جوشيدن آن اضافه كنيد.

۴- چند قاشق آبليمو به مايه ماكاروني اضافه كنيد تا ماكاروني شما لذيذتر شود.

خوشمزه تر شدن كوكو سبزي:

براي خوشمزه تر شدن كوكو سبزي ، از گردوي خرد شده و زرشك(بر اساس ذائقه ي خود) در مخلوط موادتان استفاده كنيد؛ كوكوي شما بسيارخوشمزه و مفيدتر مي شود.

اگر نمك نمكدان شما مرطوب مي شود

براي اينكه نمك راحت تر از نمك پاش خارج شود، مي توانيد چند عدد برنج خشك داخل نمك پاش بريزيد.

چند نكته در مورد رب گوجه فرنگي:

۱- متأسفانه بسياري از خانمها بعد از خرد كردن گوجه براي درست كردن رب، آب سفيد آن را دور مي ريزند، تا رب آنها قرمزتر شود. در صورتي كه اين كار بسيار اشتباهي است. چون تمام املاح معدني لازم براي بدن داخل همان آب سفيد است . در ضمن همين آب سفيد مانع فاسد شدن رب مي شود.

۲- براي اينكه رب شما قرمز شود آب گوجه را داخل ظرف استيل بجوشانيد. ۳- روي ظرف رب ، كمي روغن آب شده بريزيد تا ديگر كپك نزند.

از بين بردن بوي غذا

اگر خانه ي شما از بوي غذا پرشده و باعث ناراحتي خانواده مي شود، از دود اسفند و يا دود خاكشير استفاده كنيد . با دود كردن دارچين هم مي توانيد بوي غذا را كاملاً از بين ببريد . علاوه بر آن ، دود اسفند باعث ضد عفوني كردن محيط هم مي شود.

خاك قند را چه كنيم

خاكِ قند را مي توانيد با آسياب كردن كاملاً يك دست كنيد و به جاي شكر به كار ببريد.

آب كردن شكلات تخته اي

راه اول: تكه هاي شكلات را در كاسه اي قرار دهيد و نصف استكان قهوه ي داغ روي آن بريزيد. هم زود آب مي شود و هم شيريني شما خوش طعم مي شود.

راه دوم : استفاده از روش طبخ غير مستقيم . شكلات را در يك ظرف گود بريزيد و اين ظرف را در ظرف بزرگتر حاوي آب گرم قرار دهيد ؛ ظرف بزرگ را روي حرارت كم قرار دهيد و شكلات را مرتب هم بزنيد تا آب شود.

سالم آب پز كردن سيب زميني

براي پختن سيب زميني آب پز، فراموش نكنيد يك يا دو قاشق غذا خوري نمك به آن بيفزاييد تا سيب زميني ها ترك برندارند.

كاهوي اضافه

اگر چند برگ كاهو اضافه آمده و به اندازه اي نيست كه بتوان با آن سالاد درست كرد، مي توانيد كه آن را خرد كنيد و به كوكو سبزي بيفزاييد و يا براي ته ديگ مانند نان در كف قابلمه قرار دهيد، بسيار خوشمزه خواهد شد.

استفاده ي بهينه از برنج خرد شده

برنج خرد شده را مي توانيد در سوپ ، آش و دلمه استفاده كنيد زيرا بهتر لعاب مي اندازد و غذا يا دسر شما را خوشمزه تر مي كند .

اگر مي خواهيد كيك بپزيد و شير نداريد

براي تهيه ي انواع كيك، به جاي شير مي توانيد آب ميوه را جايگزين كنيد، به اين ترتيب طعم كيك شما هم تغيير خواهد كرد.

نكاتي در مورد تخم مرغ آب پز

براي آب پز كردن تخم مرغ ، مقدار كمي نمك و سركه به آب اضافه كنيد. در اين حالت ، اگر پوست تخم مرغ شكسته شود ، سفيده بيرون نمي ريزد. تخم مرغها را با حرارت كم بپزيد.در صورتي كه ته تخم مرغ را با سنجاق سوراخ كنيد موقع آب پز كردن ، پوسته ي آن شكاف برنمي دارد. براي اينكه بعد از پختن پوست را به آساني جدا كنيد ، مي توانيد تخم مرغ را بعد از اينكه از آبجوش خارج كرديد در آب سرد قرار دهيد .

چگونه تخم مرغ سالم را تشخيص دهيم ؟

ابتدا قدري محلول آب و نمك درست كنيد. (يك ليتر آب در ۱۲۰ گرم نمك) . سپس تخم مرغ‌ها را در اين محلول قرار دهيد. تخم مرغ خيلي تازه و سالم در ته ظرف به صورت عمودي مي ايستد، اما تخم مرغ سالم ولي كمي كهنه در قسمتهاي مياني آب معلق مي ماند و تخم مرغهايي كه در سطح آب بصورت افقي قرار مي گيرند فاسد هستند.

استفاده بي درد سرتر از فر

هر گاه از جوجه گردان فر استفاده مي كنيد: روي سيني زيرين يك ورق فويل ( كاغذ آلومينيوم ) بگذاريد و بعد از استفاده برداريد تا فر كثيف نشود.


برچسب: ترفندهاي آشپزي، دانستني هاي آشپزي، دنياي آشپزي، فوت و فن آشپزي، نكات ريز آشپزي، ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲ آبان ۱۳۹۶ساعت: ۰۹:۲۲:۲۹ توسط:afsaneh موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :