خانواده برتر خانواده برتر .

خانواده برتر

دكوراسيون منزل

دكوراسيون

شايد يادتان نيايد چند مرتبه سعي كرده‌ايد چيدمان يك ميز قهوه را عوض كنيد يا تعدادي وسيله جانبي به اتاق بيافزاييد ولي هر بار يك چيز درست از آب در نمي‌آمده است. ممكن است شما از نفيس‌ترين وسايل تزييني در خانه خود استفاده كنيد ولي اگر جاي آنها درست نباشد يا تناسب كافي نسبت به هم نداشته باشند، طراحي شما هرگز درست و تاثيرگذار نخواهد بود.

تنها چيزي كه در اطمينان از صحت دكوراسيون به آن نياز داريد رياضيات پايه است.فقط يك كسر ساده را به خاطر داشته باشيد. اين قانون در مورد همه چيز، از تقسيم پرده‌ها تا حجم مبلمان در يك اتاق، پوشش شومينه، كاغذ ديواري، يا حتي تعداد وسايل ميز قهوه صدق مي‌كند.
هنگام بررسي پرده‌ها، فاصله لبه‌هاي پنجره تا ديوار، بايد يك‌ سوم پنجره باشد. شومينه و پوشش آن بايد يك‌سوم اندازه ديوار باشد. آيينه يا وسايل تزييني كه بالاي تختخواب يا مبل قرار دارند، بايد در حدود دوسوم پهناي مبل يا تختخواب باشد.

بيشتر مردم، كاناپه‌هاي بسيار بزرگ و قاليچه‌هاي بسيار كوچك براي منازل خود مي‌خرند. در حالي كه مبلمان شما بايد دوسوم فضاي خانه را اشغال كرده و يك سوم را براي رفت و آمد خالي بگذارد.

يك ميز آرايش بزرگ در يك اتاق كوچك چندان بد نيست، البته اگر رنگ تيره‌اي براي ديوار و وسايل گرانقيمت تزييني و وسايل بزرگ براي اطراف آن انتخاب كنيد.

يكي از بزرگترين اشتباهات دكوراسيون، آويختن يك چلچراغ كوچك در اتاقي بزرگ است. قطر اتاق را با دو برابر كردن عرض آن به دست آوريد. اندازه قطر اتاق در واحد متر هر چقدر بود، چلچراغ بايد همان قطر را در واحد سانتي‌متر داشته باشد.

شما مي‌توانيد از قانون دوسوم براي گل‌ آرايي نيز استفاده كنيد. اندازه گلدان بايد يك سوم ارتفاع فضاي در دسترس باشد.

هنگامي كه قصد چسباندن حاشيه‌هاي كاغذ ديواري را داريد، ارتفاع ديوارها را اندازه گرفته و تقسيم بر سه كنيد. حاشيه را در فاصله يك‌سوم از بالا يا دو سوم از پايين نصب كنيد.

نكاتي درمورد دكوراسيون منزل

براي هماهنگي در دكوراسيون از قانون دو سوم براي رعايت تناسب استفاده كنيد:

۱٫ اگر در بين لوازم دكوراسيون منزلتان شي قديمي و ارزشمندي وجود دارد، به هنگام چيدمان لوازم به صورتي عمل كنيد كه شي و يا اشياء مورد نظر، مركز توجه قرار گيرند . در ضمن مي توانيد با “نورپردازي” اين جلوه و مركزيت را مضاعف كنيد.

۲٫ براي كفپوش سراميك فضايي كوچك، از سراميك هايي با ابعاد بزرگ استفاده نكنيد. همان طور كه كاربرد سراميك هاي كوچك براي فضاهاي بزرگ جايز و مناسب نيست. در واقع وسعت فضا با ابعاد سراميك مورد نياز رابطه مستقيم دارد.

۳٫ از قرار دادن گياهان و به خصوص گل هاي طبيعي بودار و معطر در اتاق خواب خود و كودكانتان بپرهيزيد. استراحت شما به مدت چندين ساعت در اين فضا و تنفس هوايي كه عطر گل در آن پراكنده است، احتمال بروز حساسيت را افزايش مي دهد، به خصوص براي افرادي كه داراي زمينه مساعدي براي بروز حساسيت هستند. در اين شرايط به جاي گل هاي طبيعي از انواع گل هاي مصنوعي استفاده كنيد.

۴٫ پيش از ايجاد اشكال معماري در قالب سقف هاي كاذب، آرك، گچ بري ها، ديواركوب ها و غيره، بايد تأثير ناشي از اين عناصر در محيط را در نظر بگيريد. به عنوان مثال ساخت سقف كاذبي با ابعاد بزرگ و مدل دار در فضائي كه از ارتفاع زيادي هم برخوردار نيست، نه تنها زيبا به نظر نمي آيد، بلكه سقف موجود را از آنچه كه هست كوتاه تر نشان مي دهد.

۵٫ از پرده هايي كه از لحاظ طرح و رنگ با محيط مورد نظر هماهنگ نيستند، استفاده نكنيد.

۶٫ گستردن يك تخته فرش خوش نقش و نگار براي فضايي كه همه ي رنگ ها ملايم بوده و بر روي لوازم، دكوراسيون پارچه اي و حتي سطوح كف ، اثري از طرح ها و نقوش چندان به چشم نمي خورد ، تنوع خاصي به وجود آورده و انتخابي به جا محسوب مي شود.

۷٫ كاربرد رنگ هاي تند براي فضاهايي كه افراد به منظور انجام كار در آنجا حضوري طولاني مدت دارند كاري ( به لحاظ دكوراسيوني و روحي رواني ) نادرست است.

۸٫ در پروژه نورپردازي داخل خانه براي حفظ ايمني بيشتر، نورپردازي پله ها را از ياد نبريد. نصب چراغ در بالا و پائين هر مجموعه پله كافي خواهد بود.

۹٫ ايجاد يك پالت رنگي مناسب در فضاي آشپزخانه، با چرخش رنگ هاي انتخابي در قالب لوازم دكوراسيون بزرگ و حتي خرده ريزها انجام پذير است.

۱۰٫ از كفپوش هاي پلاستيكي مانند مكالئوم و لينولئوم براي پوشش كف آشپزخانه استفاده نكنيد زيرا در مجاورت مستقيم با آب كنده مي شوند.

نكاتي درمورد دكوراسيون منزل

برخلاف تصور برخى از خانم ها، براى تغيير دكوراسيون منزل نياز به هزينه هاى سنگين و گزاف نيست. راه هاى زيادى وجود دارد كه با انجام آنها مى توانيم خانه اى زيبا و دلنشين بسازيم. فقط كافى است ذوق و سليقه مان را به كار ببريم و از وسائل ظاهراً بيهوده و دور ريختنى حداكثر استفاده را ببريم. در اينجا به معرفى ريزه كارى هايى مى پردازيم كه مى تواند شما را در چيدمان منزل به بهترين وجه يارى نمايد.

براى زيبا و صميمى جلوه نمودن اتاق نشيمن، مبلمان را در فاصله هاى نزديك به هم قرار دهيد. از پارچه هاى رنگى ندوخته و بلند به جاى پرده اتاق يا رومبلى استفاده نماييد. براى روشنايى اتاق به جاى نصب لوسترهاى بزرگ از تعدادى لامپ هالوژن و شمع استفاده كنيد. تعدادى شمع در اشكال مختلف جمع آورى كنيد و در كنار پنجره و روى ميز و يا اُپن آشپزخانه قرار دهيد. از پارچه هاى ساده و بلااستفاده با كمك روبان و پارچه هاى رنگى مى توانيد زيباترين پرده آشپزخانه يا روميزى را تهيه كنيد. اگر قصد تعويض مبلمان اتاق نشيمن را داريد از خريد مبلمان بزرگ و تيره خوددارى كنيد. مطمئناً گذاشتن يك مبل راحتى يا كاناپه با طرحى متفاوت در گوشه اتاق زيبا و شكيل تر از قرار دادن چندين دست صندلى و مبل است.

اشياى قديمى را دور نريزيد. با انداختن يك روميزى رنگى روى چهارپايه هاى چوبى قديمى مى توانيد بهترين ميز عسلى (ميز كنار مبل) را داشته باشيد.

عكس هايتان را در آلبوم تلنبار نكنيد. برخى از آنها را قاب كنيد و روى ميز يا بوفه قرار دهيد. اين گونه هم خاطرات دلنشين يادآورى مى شود و هم اتاق جلوه اى زيبا پيدا مى كند. اگر جاى اضافه براى گذاشتن كتابخانه ديوارى نداريد يك گوشه اتاق را از كف تا سقف قفسه بزنيد كه جايى باشد براى كتاب، CD، آباژور، گلدان و حتى اثاثيه غيرضرورى. الزاماً تمامى مجسمه و اسباب زينتى را نبايد از مغازه هاى لوكس فروشى تهيه كرد. گاهى مجسمه هاى كاغذى و كاردستى هاى كودكان، زيباتر از مجسمه هاى خراطى شده آفريقايى است.


برچسب: آموزش دكوراسيون منزل، دكوراسيون اتاق خواب عروس، نكات چيدمان منزل، چيدمان اتاق خواب كودك، چيدمان اتاق پذيرايي، ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲ آبان ۱۳۹۶ساعت: ۰۹:۲۱:۱۱ توسط:afsaneh موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :